lördag 26 januari 2008

Ny soffa!

Åkte hemmifrån lite efter 9 idag.
Skulle till jobbet o låna släpkärran.
Vid 10 var vi på Jysk o hämtade soffan.
Lagom när vi kom hem kom Putte.
Han hjälpte till o bära upp soffpaketen.
Sen bar de ner vår gamla soffa o körde hem den till Putte o Nina.
Under tiden började jag o Oscar packa upp nya soffan.

Roligt att slita o dra tyckte han...
Han provsmakade även frigolit..


Under tiden Oscar sov middag började jag o älsklingen med att sätta i hop soffan.
Är alltid lika spännande när vi köpt saker som ska monteras..
Alltid något som är trasigt eller fattas.
Så även denna gång, men det löste sej.
Tur man har en händig pojke. :-)
Oscar vaknade, han fick sitta i sin stol o titta på vilket han tröttnade på ganska fort.
Så jag fick gå o leka o älsklingen fixade klart soffan.
Stod att det skulle ta 45 min för 2 personer.
Vi började vi 12,10 och var klara ca 16,30.
Då hade vi haft ca 30 min matpaus.
Det var lååånga 45min!
Jaja fint blev det i alla fall tillslut..



Oscar provsitter.


Sen åkte vi o handlade massa frukt o gjorde fruktsallad.
Oscar är galen i vindruvor.

När vi var o handlade råkade vi se en Teletubbiesfilm.
Så vi var bara tvungna att köpa den.
haha

Oscars första origninal dvdfilm.


När barnet somnat åt vi fruktsalladen.
O kollade en film.
O sen hamnade jag här...

I morgon blir det lugnt vad jag vet.
Nästa vecka är det jobb.
I alla fall Måndag, tisdag o fredag.
Fredag börjar jag mitt schema.

Godnatt

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fiint ni fått det med ny soffa. Vad kostade den? Vill också ha! Kram

Anonym sa...

Snygg soffa!

Anonym sa...

Vad fin den var :)