onsdag 16 januari 2008

Fattig Fattigare Fattigast.

Idag har Oscar ätit mellis på dagis.
Allt gick fint i dag med, utom vilan....
Tog 30 min innan han somnade.
O ledsen var han sötisen. :-(
Hoppas det bara är för att det är nytt..
Ska försöka med lite grejer så får vi se hur det går..

Idag passade jag o älsklingen på att åka till willys o handla medan Oscar var på dagis.
Var på apoteket med o laddade upp med nässpray o saltlösningsdroppar.
Och en febertermometer. Våran gick sönder idag.
Och kommer väl behövas framöver..
Har visst börjat gå maginfluensa på dagis.... Jippi.....

Om man ska se något positivt med att vara arbetlös, så var det perfect tid att vara det nu..
Anders är ju hemma o är föräldrarledig.
O så fick jag vara med på Oscars inskolning.
Och så kan vi vara hemma o mysa alla tre.
Och så blir det ju troligtvis en mjukstart för Oscar på dagis, om jag får vara hemma nästa vecka med..
På måndag börjar älsklingen jobba heltid igen.....

Har kollat lite i hm-katalogen idag.
Det var inte bra.
Hittade sååå mycket fina (och lila) kläder!!
Och massa fint till Oscar med.
Men vart finns pengarna till det? :-(
Måste jobba!
Ska sälja grejer på tradera nu o få in lite pengar.
haha
Råkade för den delen köpa lite på tradera här om dagen.
2 tröjor.
De var nya, så var ju tyvärr inte så billiga.
Hoppas de passar. :-)

Ja... så är det...

I morgon ska jag till arbetsförmedlingen på möte, i 1,5h..
Vad ska vi prata om så länge?

Och så ska jag träffa Jennie och göra affärer med henne.
Hon o Mathias ska köpa vår gamla digitalkamera.

Dagens bilder:

Min lilla pojke har hjälp mej att dammsuga idag.
(Hjälpte först till med att slänga ner massa kex på golvet så att vi var tvugna att dammsuga.)


Dammsuga diskbänken?


Finns det något roligare än att slå på en dammsugare?
Nej... knappast..



Bye

Inga kommentarer: