torsdag 17 januari 2008

Arbetsförmedlingen

7,15 skulle Oscar vara på dagis i dag.
Han skulle få öva på att äta frukost.
Idag somnade han på 3 minuter.
Hoppas det fortsätter, men var säkert bara för han var där så tidigt idag..
Han hann leka sej trött.
Får se hur det går i morgon.
9-14, så som han ska vara när jag är arbetslös.

Var på arbetsförmedlingen idag.
13,30 - 15 stod det...
Trodde jag skulle sitta o glo på gubbem i 1,5h..
Men visade sej att jag itne skulle träffa gubben, utan en kärring i stället.
Och under den 1,5h skulle hon träffa många.
Så mitt besök tog ca 15min.
Hon ville se alla mina betyg och intyg och skriva in dem på datorn.
Men nästan alla var redan inskrivna.
Det får man ju fylla i när man skriver in sej på arbetsförmedlingen.
Onödigt besök!
Gick en sväng till Lindex efter.
Skulle lämna tillbaka ett par vantar som jag köpte till Oscar.
De påssade inte så bra.
Hitade mej 2 st bh.
99kr st och så var det "ta 2 betalar för 1".
Fick ju tillbaka pengarn för vantarna.. Så 40,50 fick jag bara betala.
Finfint!

Fick tradera paketet idag med.
Ser som vanligt inte ut som det gör på bilderna.
Men det var ganska fint i alla fall. :-)

I väntan på att Jennie skulle komma hjälpte Oscar mej att slå in Ronjas doppressenter.
Är ju 1 månad kvar till dopet.. Men skönt att ha det klart! :-)
När Jennie kom fikade vi lite och så köpte hon kameran.

Så mycket mer har vi nog inte gjort idag...

Bye

Inga kommentarer: