torsdag 24 januari 2008

Jag har fått jobb.

Skrev visst inget i går..

Oscar fick vara hemma från dagis i går.
Han var lite hängig o gnällig o trött o snorig o hostig o varm osv osv...

Sjuklingen..


Vi var hemma hela dagen o tog det lugnt.
Kollade Teletubbies o bakade muffins.



Vaniljcremefyllda hallon/pistage-muffins

Godaste muffinsen jag ätit på länge!



Nu har jag fyllt frysen med goda kakor.
Vem vill komma hit o fika?

Oscar piggnade till under dagen och lekte med sin ketchupflaska.
Han har fått en aldeles egen ketchupflaska!
Han älskar den.
När han fyller 2 ska han få en senapsflaska.



Och nu till dagen.
Oscar var ju som sagt pigg, så han fick gå till dagis i dag.

Vid 9,30 skulle jag vara på jobbet.
Prata jobb.
Har fått ett vikariat i 3-6 veckor.
Ja.. alltså minst 3 veckor och max 6 veckor..
Alltid något...
Har hittat ett par jobb att söka med.

Sen bakade jag samma muffins som i går.. blir ju bara 12 st/sats.
Städade, vek tvätt....
Packade traderapaket och skickade vinnarmail.
Var en som satte in pengar direkt..
Så gick o postade.

Vid 14 hämtade jag Oscar.
Vi gick hem o busade o lagade mat.

Och sen helt plötsligt var det kväll.

Godnatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

grattis till jobbet! hoppas du hittar nåt längre när d e avklarat. kramar från Anneli och Oscar

Anonym sa...

Grattis till ett litet jobb!!!!
Kommer gärna och tigger lite av de smarriga muffisarna :P ;)
Kraaaaam