tisdag 22 januari 2008

Mycket att göra.

Idag har jag gjort mycket.
Påväg till dagis gick vi ner i tvättstugan o kollade om det var ledigt.
Det var det, mellan 7 och 16.
Så när jag lämnat Oscar på dagis vid 9 gick jag ner o tvättade.
Passade på att tvätta massor när jag hade så lång tid.
Täcken och bäddmadrasser (heter det så? Den där tunna madrassen som ligger på den tjocka madrassen.) är nu rena o fina!
I väntan på tvätten skrev jag en jobbansökan.
Gick ner till tvätten...
Upp igen o städa o fixa lite..
Ner till tvätten igen.
Åkte till stället jag skulle lämna ansökan på, men rätt person var inte där.
Ska prova i morgon igen.
Handlade lite på Willys när jag ändå var ute.
Hem o packa upp maten.
Sen var klockan nästan 14.
Ner till tvätten på väg till dagis.
Och ner till tvätten på väg hem från dagis.
Slängde in Oscars skitiga overall i maskinen.
Stod o tittade en stund på när maskinen snurrade runt.. Spännande tycker Oscar.
Sen bakade vi muffins!

Chocolate cheesecake muffins



Muffins!!


Första tuggan.
Oscar vill smaka.
Andra tuggan.
Gott!

Efter baket gjorde vi storkok i köttfärssås.

Sen kom älsklingen hem.
Åt mat, kollade lite teletubbies osv... :-)
Anders mamma ringde i behövde telefon hjälp.
Hennes nya mobil kom med posten idag.
Så han åkte iväg..
Oscar ville lägga seg tidigt i dag.
Somnade redan 19,30.
Sen hamnade jag är..
Ska lägga ut en traderaauktion.
Jeppz...



Nu kan han släcka lampor.
Mycket roligt när det blir mörkt tycker han.
Ibland kan han tända.
Han behöver bli typ 1cm längre för at kunna det perfekt.

Igår fick jag papper från försäkringskassan.
De gnällde på att mina föräldrardagar var slut.
Och att om jag ville ha någon mer utbetalning var pappan tvungen att skriva över dagar på mej.
Fyllde i pappret de skickat med och sen fick PAPPAN vara så snäll o skriva på.
HAHA

Godnatt

***************************************************************************


Idag är det 21 år sedan du du försvann från livet..
Oscar fick aldrig träffa sin morfar. :-(
Och du fick aldrig träffa ditt barnbarn.
Och jag fick bara känna dej i 2 år och 10 månader.
Orättvist.

(Ja, den där fyrkantiga grejen med konstiga kläder mitt i bild är jag.)

1 kommentar:

Anonym sa...

*Kramar om*