söndag 20 januari 2008

Nu är livet slut.

Lilla pojkens ögon har börjat rinna igen. :-(
Och så har han fått värsta hostan, mest på natten.
Är det lika dant i natt får vi nog ringa farbror doktorn i morgon och få lite hostmedicin.

Nu är det sköna livet slut....
Oscar börjar dagis på redigt..
Anders börjar jobba heltid i morgon..
Och jag... ja.. vad gör jag?
Jag söker jobb 5h varje dag...
Fördelen med att vara arbetlös är ju att jag får träffa Oscar lite.
Och han behöver inte vara hela dagar på dagis.
Men när jag får ett jobb.. (Om jag nu någonsin kommer få det.)
När ska man träffa sitt barn o familjen då?
Sluta 16, hämta på dagis, duscha, laga mat, äta...
Då kanske klockan är typ 18.
Oscar lägger sej lite innan 20..
Säkert ännu tidigare om han vart på dagis 7-16..
Jippi... jag får träffa honom 1h om dagen!!!!

Godnatt

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, d känns ju jättekonstigt. jag pluggar ju ändå ett år till, men trots d finns d inte så mycke tid över för familjen, tänker som sagt också på hur d kommer bli när man sedan börjar jobba... d e nästan så att man får hoppas på en 75%tjänst eller nåt... (illa att tänka så, men d känns ju helt galet)