fredag 25 april 2008

SOL och LÖN!

Först lite om gårdagen...
Oscar var på dagis till 14.
Jag fixade lite hemma och gjorde storkok.
Nu har vi 3 st kinagryta,
4 st köttfärssås och
1 st korvstroganoff -burkar i frysen!

Efter dagis åkte vi in till stan på jakt efter en keps eller solhatt till Oscar.
Blev en keps.
Vid ca 15,30 träffade vi Linda o Gustav i parken.
Fikade lite och ungarna busade runt.

Tittut..

Min söta modell.

De där två har alltdi roligt när de leke tillsammans.


Efter maten åkte vi ut o gick en sväng vid Norra.
Blåste lite såpbubblor som Oscar jagade.

Oscar på jakt.

Idag har Oscar vart hemma med mej o myst.
Börjar ju jobba på måndag, så ville passa på. :-)
Vaknade innan 7.
Gick upp o slängde ihop en tårtbotten innan vi åt frukost.
Lite efter 8 åkte vi till Willys o handlade det som behövs inför middagen i morgon.
När vi kom hem var det så varmt o skönt så vi var ute o lekte till 11.
Gick in i gjorde mat.
Sen gick vi för att hälsa på pappsen på jobbet.
Köpte en STOR gosispåsen på vägen.
Det är många godisgrisar som jobbbar där uppe!
Tyvärr var inte pappsen där..
Han hade blivit skickad till Gamleby.
Så vi gick vidare..
Karlssons, Rusta, Nordiska, Jysk, Coop och Bananen.
Oscar somnade nästan direkt och vaknade lagom tills vi kom till babanen.
Då blev det en glass. :-)
Lite innan 16 gick vi upp till jobbet igen.
Då var pappsen där.

Blev Corner idag.
Oscar älskar att leka i leksummet!

I morgon ska vi fira min födelsedag.
Vid 12 kommer min familj hit o äter mat.
Vid 15 ska vi vara hos Anders mamma.
Firar där för att "mormor" ska kunna vara med.

Idag är det LÖN!!!
Fick min första lön från kriminalvården.
Börjar ju på måndag..
De vet tydligen hur grymt bra jag är.
haha
Uppenbarligen får man visst lön i förväg där..
Typiskt, tycker det är bättre att få i efterskott!

Jag undrar om det blir någon film i kväll...


Bye

1 kommentar: