söndag 27 april 2008

Kalas

Igår var det mycket att göra.
Oscar vaknade vid 7, då gick vi upp.
Städa, fixa tråta och laga mat.
Var precis klar när Mamma, Tonny o bror kom efter 12.
Svampgratinerad fläskfilé med hasselbackspotatis blev det.

Efter maten blev det paketöppning.
Av bror fick jag en bok och pengar.
"Faller fritt som i en dröm" av Leif GW Person.
För pengarna ska jag köpa 2 böcker till eftersom detta var den 3:e i en trilogi.
Någon som läst den boken eller böckerna:
"Mellan sommarens längtan och vinterns köld"
"En annan tid, ett annat liv."

Av mammma o Tonny fick jag pengar till min cykel, muffinsplåt, lego och en bok.
"Hanna-Klara med vingarna på sned" av EvaEmma Andersson.
Har gått i samma klass som EvaEmma,(Då kallad Emma eller My.) så ska bli kul att läsa den.
Sa till mamma föra veckan att Oscar önskar sej lego när han fyller år..
Men tydligen så tyckte hon att det var för länge för honom o vänta.
Bortskämda unge. :-)

Efter paketöppning åkte Tonny till ÖB, brorsan sov middag och mamma gick en sväng med Oscar så att han fick sova..
Jag o Anders åkte till hans mamma med kakor o grejer.

Vid 15 var det kalas.
Ännu mer paket.
Från Camilla, Henke, Ronja o Snoddas: En fotlänk med ett hjärta på.
Anders pappa: Pengar.
Anders mormor: En tröja.
Anders mamma: En tröja och en ljuslykta.

På kvällen kollade vi en film...

Kommer bilder snart.

I morgon blir det nya jobbet.............

Bye

Inga kommentarer: