lördag 12 april 2008

Lång dag och lite till.

Idag har vart en lång dag.
Åkte till Linköping i morse o kom hem vid 18.
Har inte handlat så mycket..
Lite smågrejer på IKEA och Biltema.
Och så en väska till Oscar för 20 kr.
Nu kan han ta med sej sina leksaker till momor/farmor utan problem.

På tal om mormor, så kommer hon o Tonny en sväng i morgon eftermiddag.
På förmiddagen ska jag bort till Nina o Puttes lägenhet.
Är lite lite kvar där sen är det klart!
Och så kanske det blir en sväng till Team Sportia.
Måste köpa en cykelhjälm till Oscar.
Köpte nämligen en cykelstol till honom idag.
Men jag förstår inte hur man ska kunna prova ut en hjälm på honom..
Han sliter ju av den direkt.
haha

I fredags lämnade jag in fälgarna.
Vi behöver nya sommardäck..
Och så tvättade jag bilen på jobbet.
Då sa de att jag skulle jobba på fredagen.
Men när Anders kom hem vid 16 sa han att de ändrat sej, jag skulle INTE jobba.
Hade börjat baka kakor, så slutade då o tänkte göra klart på fredag.
Men vid 06:45 ringer telefonjäveln o de vill att jag ska jobba.
Orkade inte stressa iväg.. så började efter frukost.
2 veckor kvar av vikarie livet..
Sen vet jag att jag  har hela 8 månaders jobb framför mej.
Coolt.
8 månaders heltidslön.
Ja.. det låter ju inte helt fel.
Men stackars sötnosen som måste vara på dagis 06,30 - 16,15..
VARJE DAG!
:-(

Snart blir det nog film här..

Godnatt

1 kommentar:

Barry sa...

Finns inget roligare än att jobba... helt klart.