tisdag 12 februari 2008

Trött!

Är så trött!
Var en jobbig dag på jobbet.
Och en jobbig dag hemma.
Oscar var som vanligt jätteglad när jag kom till dagis.
Men när vi kom hem var han trött o gnällig o klängig.
Skulle bli buren HELA tiden...
Skrek o gnällde..
Skulle sitta i mitt knä o äta mat..
O gnälla lite till...
Mitt i allt kaos ringde mamma o hade superdatorproblem.
O så skrek han lite till.

Ja... har med andra ord varit en sån där dag så man för en liten, litenliten sekund önskade att man inte hade något barn, men det tar man lika snabbt tillbaka.
Man glömmer så fort när han är glad igen.
Jag har sagt det förr o säger det igen.
Han är bäst, alltid!

Jag åkte o handlade lite...
Mjölk, yoggi, bröd och nappar.
Var precis att mjölken räckte till dagens potatismos.
Fick dricka vatten till maten.
Är KRIS här i huset när mjölk eller yoggi är slut. haha

När jag kom hem satt sötnosarna i sängen o kollade teletubbies.
Var läggdax för Oscar o sen hamnade jag här....
Så trött, så trött.
Ska nog stänga av o sova nu.
Tänk att lägga sej i sängen när klockan står på 21:XX...
Inte varje dag... brukar mer bli 22:30+.

GODNATT!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja skulle vara helt underbart om både mamman o pappan fick vara hemma hela första halvåret med barnet. Man känner sig ju piggare och orkar mer när man är hemma två och sköter om lilla bebisen. Nu är man ensam, hinner inte alls med lika mkt som man ska .. men mysigt är det ialf att vara mammaledig :)

Anonym sa...

KUL när man får beröm på jobbet :)
Lycka till med fortsatt jobb