onsdag 27 februari 2008

Onsdag.

Idag har jag städat lite...
Och varit på Rusta.
Hittade en fin lila duk att ha på soffbordet.

Har bytt gardiner i vardagsrummet idag.
Nu är det fint.

När jag lagade mat undersökte Oscar sina strumpor och försökte pilla bort halkskydden..



Dagens mat blev:
************************************************
Krämig skinksås

2-3 port:
2 dl matlagningsgrädde
100 g philadelphia ost
100-200 g bacon i tärningar
En bit hackad purjolök
salt
färsk pasta


Häll grädden och osten i en kastrull och rör tills osten smällt. Lägg i bacon och purjolök. Låt småputtra medan den färska pastan kokas. Smaka av med lite salt.

************************************************
Jättegott!
Och så lätt det var!
Tog bara 10 min.

Efter maten tog jag mej en dusch.
Oscar fick sitta o plaska i sin badbalja så länge..

Sen fick han tuppkam.




I morgon ska jag köpa antenn till bilen.
Ta bort solfilmen på framrutorna.
Och så blir det väl lite mer.

Godnatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att mitt tips om den där sidan med recept kom till användning ;-) Gillar den oxå och brukar leta ideer där...

Hihi, så söt "Oscis" blev med tuppkam :-)
Min lille skrutt har inte så mkt hår än så här blir det inga tuppkammar efter bad ;-)

Anonym sa...

skagenpanna och ris:

arla kökets skagenpanna
100 g sockerärtor
400 g skalade räkor

koka upp grädden och smakgrojset, häll i sockerärtor och räkor och låt koka i ca 2 min.
servera med kokt ris.

jättesnabbt och enkelt och helt ok.
tror nästan det blev oscars nya "favvomat". han är totalt galen i räkor, ris är smaskens och även sockerärtorna slank ner.

hittade receptet på arla.se