tisdag 4 mars 2008

Bajs.

I söndags fick Oscar en morgon/badrock av farmor..
Lite stor ännu.. men han växer ju. :-)



Igår ombesiktade jag bilen.
Den gick igenom!
:-)

I morse var jag på arbetsförmedlingen.
Min gubbe är faktisk ganska bra måste jag säga.
Gjorde upp en ny handlingsplan.

I eftermiddag har Gustav o Linda varit här.
Blir inte så ofta vi ses.
Killarna verkar tycka det är kul att leka med varandra.

Såklart ska de leka med samma sak..


Dagens nya mat var supergod!

Majspasta

Ingredienser
4 port
ca 300 g pasta, t ex spiraler
150 g rökt fläsk
1 purjolök
2 vitlöksklyftor
1 burk majskorn, ca 340 g
2 dl crème fraiche tomat & basilika
1 dl svarta oliver med kärna
salt och peppar
Gör så här
Koka pastan. Strimla fläsket och purjolöken. Skala och hacka vitlöken. Knaperstek fläsket i en het stekpanna. Låt det rinna av på hushållspapper. Låt majsen rinna av. Hetta upp crème fraiche tomat & basilika i en kastrull. Rör i purjolök, vitlök, majs och oliver. Låt det koka några minuter. Smaksätt med salt och peppar. Blanda såsen med pastan och strö över fläsket.

Men jag ändrade lite i receptet.
Använder kassler i stället för fläsk.
Hade inga oliver.
Blandade i kasslern i såsen i stället för att strö över.
Stekte fäska champinjoner och lade över i stället.

Oscar ääälskade det!
Speciellt majsen. Eller bajs som han kallade det.
Han ville bara ha mer, mer o mer hela tiden.

Oscar äter bajs...




Finast!


Imorgon är det onsdag.
Hoppas att korten jag beställt kommer i morgon.
Tänkte göra klart albumet som jag började med när Oscar var liten.
Då kunde man ju pilla o fixa under tiden han låg i soffan bredvid o tittade.
Nu vill han inte längre ligga i soffan o titta på.... haha
Så tänkte passa på när jag är arbetslös...

Grannfejden.
haha
Sjuktroligt. :-)

Tack o hej.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med Oscar, bajs...*harkel..* menar majs ;) är gott :)

Vad hardu för gubbe på arbetsf?

Anonym sa...

KOLLA MIN BLOGG ;-)

Anonym sa...

hihi... här är majs också en av favoriterna, men hos oss heter det "kaiii".