lördag 29 november 2008

pepparkakor.

Tror att jag tröttnat lite på att skriva blogg.

Snö har vi haft.
Oscar åkte så klart pulka.

I dag på förmiddagen var vi runt i lite affärer.
På Rusta köpte vi en fin snölykta som lyser. Har en på byrån i hallen.
Ja, den är inte av redigsnö alltså.
Blev även en batteridriven liten ljusstake till Oscars bord.
Ni som varit på Rusta nyligen har säkert sett den där snögubben som står i en STOR plastboll och så snöar det över honom...
Den vill jag ha.
Det ville Oscar också.
Stod länge o tittade på den.

På eftermiddagen bakade vi pepparkakor.
Jag kommer aldrig mer köpa pepparkaksdeg.
För de första var den kostig, så det gick inte att kavla så tunnt.
För det andra så smakar inte pepparkakorna något.
Men Oscar tycker om dom, och det är ju det viktigaste.

I morgon kommer mamma och Tonny.
Först blir det mat och sedan julskyltning.
Efter det fika hos Anders mamma.

Har fått upp lite julmys här.
Julgardiner satte jag upp i tisdags när jag var hemma med sjukOscar..
Men adventsljusstakar kom upp idag.
Och lite dukar.
Mysigt.

Nu blir det film o gott.

Godnatt

1 kommentar:

Endag sa...

Vilka mysiga pepparkakbakskort :-D