fredag 28 december 2007

Jul i Oskarshamn och lite till.

Länge sen jag skrev här nu.
Har inte funnits tid till det. :-)

På juldagen åkte vi som sagt till Ohamn.
Vi hann knappt komma innanför dörren innan kusin Jörgen o hans familj ringde på dörren.
Fikade lite o barnen lekte.
Lilla Linn ca 3 år och ännu mindre Ida 7 månader.

Vid 13 kom min bror o Maria.
Vi åt lite mat. Goda vegetariska pajer.
Sen var det bara att vänta på att klockan skulle bli 16...
För då kom tomten!
Oscar o mormor stod o tittade i fönstret efter tomten...
När tomten kom in blev Oscar lessen..
Men lugnade ner sej när tomten satte sej ner med säcken.
Fast han vågade inte gå fram till tomten o hämta paketen..



När tomten gått slet o rev han bland papper o paket.
Han fick ännu mer leksaker, kläder och så pengar (fonder kanske är mer rätt ord. :-) ).
Jag fick intersportstrumpor! Nu behöver jag inte sno Anders strumpor längre. HAHA
Parfym o bodylotion fick jag med.
Anders o jag fick mer pengar till soffan, fast de går till kameran. :-)
På kvällen var det mys vid tvn. Med julgodis såklart.
Oscar somnade vid 22.
Han ville visst inte missa något..



På annandagen gick vi in till stan en liten sväng..
Sen kom familjen Raufi på besök!
Är år sen jag såg dem sist, så det varjättekul!
Efter mycket om o men så fick vi till ett kort där alla var med på. :-)



Igår jobbade jag..

Idag har Oscar o jag vart inne i stan.
Gick först in til stan o satte in alla julklappspengar.
Satte även in alla 1kr, 5kr, 10kr o 50öringar som vi samlat i en burk till något roligt att köpa. (En kamera.) 1264kr var det.
Nu är det bara att börja spara på nytt....
På stan hittade jag 5 tröjor till Oscar på rean.
Och så nyårskläder.. Jättefin kommer han bli!
Nattis kommer falla pladask. HAHA

Nu ska vi gå till kvantum o handla lite mat.

Ikväll kanske Oscar få ta sej ett dopp i farmors badkar... om hon är hemma.

I morgon ska vi till Nina, Putte o Nattis.

Nu vaknade Oscar...

Tack o hej trevlig helg.

Inga kommentarer: