fredag 21 december 2007

Bästa kvällen på länge!

Igår hände det mycket..
Dagen började med jobb 07-13.

Blev tyvärr lite ändrade planer med Ohamnsresan.
Mamma ringde o sa att hon blivit jätteförkyld. Så Oscar fick stanna hemma.

Efter jobbet var det snabbt hem o duscha o plocja ihop grejer jag skulle ha med till Ohamn..
Vid 14 skulle jag hämta Jennie. (Hon har praktik här i vvik.)
När jag skulle starta bilen så gick det inte...
Batteriet var dött.. typiskt.
Såg att det stod en städcentralen bil på parkeringen... så latade upp föraren..
Fick låna bilen o strata min. :-)
Vilken tur att de var o städade en lägenhet just bredvid min parkering.
Så kom jag äntligen iväg, dock lite sen.
Men det gjorde inget, för Jennie var också sen.
Väl i Ohamn fick jag lite fika.
Bilen sattes på laddning och fick låna en kupévärmare.
Vid 17,30 hämtade Jennie mej.
Mötte Johanna utanför Stekhouse. (Tror jag det heter.)
Sen satt vi där i 3h.
Pratade, åt god mat, skrattade, eldade upp en servett, skrattade lite till, åt efterrätt.
Sen gick vi hem. :-)
Hade jätteroligt och jättemysigt!
Tack söta Jennie o Johanna.
Synd var det att Linda inte kunde vara med.
Till mat blev det fläskfilé. pommes o kantarellsås.
Man fick en lista med kött, en med potatis och en med sås.
Man fick välja helt hur man ville ha det.
Suuuper gott.
Till efterrätt blev det något jag glömt bort vad det heter.
Men det var i alla fall vitchoklad, blådär och hallon. (Hallonspegel. HAHA)
Smakade typ glass, fast hette något annat..

Sen körde jag hem igen.
Var hemma runt 22.
Så var bara att gå ner o hämta tvätten o slänga sej i säng.

Anders var jättedukigt med tvätten.
Inger krympt eller färgat.
Så tyvärr Hannah så kan jag inte kräva några nya kläder. ;-)

Med andra ord.
Gårdagen var bra.
Kvällen var underbar. :-)
Det tråkiga var att jag bara fick träffa Oscar typ 2 min i vaket tillstånd. Han som när jag kom hem från jobbet, men vaknade precis när jag skulle gå. Och han sov när jag kom hem.
Men nu har jag ju 5 dagar av mys framför mej. :-)

I morgon ska vi ta in granen.
Och på eftermiddagen kommer Putte, Nina o Nattis.
Vi ska planera nyår.

Tack o hej

Inga kommentarer: