måndag 22 december 2008

Jullista

Har Du köpt en chokladkalender?
Nej. Jag tycker inte om chokladen som är i och tycker det är onödigt att Oscar får godis varje dag.

Om ja, har Du öppnat några luckor för tidigt?
Skulle jag aldrig göra om jag hade en.


Har du hunnit köpa alla julklappar?
Nej, ska fixa den sista i morgon.

Till vem är det svårast att köpa till?
Min bror!

Dricker du alkoholfri glögg?
Ja bara! Glögg med alkohol är inte gott.

Har det hänt att Du aldrig stressat inför julen?
Kan bli lite stressigt med klapparna ibland.

Hur många stjärnor ger Du årets julkalender?
Har inte sett den.

Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
Sunes Jul var bra!

Säg en person som Du velat säga God Jul till men inte vågat/orkat eller kanske glömt?
Det vet jag nog ingen..

Vem är det som julpyntar hemma hos Er?
Jag.

Vem klär granen och bestämmer hur den SKA se ut?
Vi hjälps åt. I år  fixade Oscar  nästan allt.

Platsgran eller äkta?
Äkta. Annars kan det kvitta.


Älskar Du att få eller att ge julklappar?
Både och.

Känner Du någon julstämning nu?
Lite ibland.

När kom Din julstämning?
När jag slår in klappar.

När skall man sätta upp adventsljusstakarna?
1:a advent.

När julpyntar man?
I december!

Skickar Du julkort?
Ja, några i alla fall.

Vilken senap till skinkan?
Äter inte gärna julskinka, då jag hela tiden ser Zuggan framför mej..
Men Västervikssenap i så fall. Gillar ingen annan.

Viktigast på julbordet?
Mammas goda julsallad.

Julmusik jag inte kan vara utan?
Lyssna inte så mycket på julsånger..
Kanske skulle fixa en skiva.

Världens bästa jullåt?
" Jag såg mamma kyssa tomten.." och "mössens jul" 

Julknäcke eller vörtbröd?
Julknäcke.

Vilket julgodis är viktigast?
Bara det finns godis så är jag nöjd.

Vilka traditioner har Ni?
Lite olika. Men firar alltid en julafton i ohamn och en i vvik.

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Slå in hemma.

Pepparkakor vs Lussebullar
Lussebullar

Skumtomtar vs Knäck
Skumtomtar

Ischoklad vs Marsipan
Marsipan

Köttbullar vs Prinskorvar
Prinskorv

Julkorv vs Julskinka
Julkorv

Lax vs Sill
Lax

Revbenspjäll vs Janssons Frestelse
Jansson

Paradis vs Alladin
Paradis

Glögg vs Julmust
Glögg.

Rödbetssallad vs Dopp i grytan
Har aldrig provat dopp i grytan.
Gillar inte rödbetssallad.

Ris a la Malta vs Risgrynsgröt
Gröt när jag är hungrig och ris a la Malta när jag är sugen på godis.

Fördelar med julen enligt mig:
Mysigt. Skönt o vara ledig.

Nackdelar med julen enligt mig:
Den är för kort. :-)


1 kommentar:

Endag sa...

*fniss...*

tänker på zuggan när du ser skinkan...